Sammen gør vi en forskel 

Pelle Hvenegaard og Nescafé Danmark bekæmper ensomhed blandt danskerne i ny kampagne med Røde Kors. Under overskriften ’Ensomhed har mange ansigter’ sætter Nescafés ambassadør Pelle Hvenegaard fokus på Besøgstjenesten og opfordrer folk til at blive besøgsven. 

Se her hvordan du bliver besøgsven. 

Om kampagnen

Ensomhed kan ramme os alle. Det sætter vi sammen med Nescafé Danmark fokus på med kampagnen 'Ensomhed har mange ansigter'.

Ensomheden i Danmark er stigende, og omkring 600.000 danskere føler sig ensomme. De savner omsorg og kontakt til andre, og alt for mange føler sig uden for fællesskabet. Og de seneste år med afstand og isolation har desværre kun gjort ensomheden større.

Derfor opfordrer Nescafé Danmark til at man tilmelder sig som besøgsven hos Røde Kors. Måske er der én, som kunne trænge til at drikke en kop kaffe med lige netop dig!

Kampagnefilmen kan du se på Nescafés sociale medier.

Når du handler ind, vil du desuden også se materialer om kampagnen, hvor du køber kaffe. Nescafé opfordrer til at melde sig som besøgsven hos Røde Kors.  
 

The referenced media source is missing and needs to be re-embedded.

 

The referenced media source is missing and needs to be re-embedded.

Det betyder alt at Jeanette kommer. Hun trampede lige ind i mig med træsko på. Det er noget af det bedste, der er sket på mine gamle dage”

Kirsten Wessmann-Hansen, 92 år, besøgsmodtager.

Fakta om Besøgstjenesten:

Besøgsvenner er helt almindelige mennesker; pensionister, unge, mennesker i arbejde, ledige og studerende. Besøgsvennerne kom­mer på besøg i private hjem, på plejehjem og bosteder og har altid relationen og nærværet for øje, når de er på besøg. Det er op til besøgsvennerne og besøgsmodtagerne selv, hvornår og hvor ofte de vil ses, og hvordan de allerhelst vil bruge tiden sam­men.

  • Knap 3.800 fik en besøgsven i 2021
  • Omkring 3.600 frivillige var engageret i Røde Kors’ Besøgstjeneste i 2021
  • 165 Røde Kors-afdelinger har en besøgstjeneste