Røde Kors og Burger King:
For de gode fællesskaber

Burger King og Røde Kors indgår et partnerskab, som både har til formål at støtte de allermest udsatte familier i julen og resten af året. Gennem samarbejdet er målet at kunne hjælpe endnu flere ind i gode fællesskaber ved at sætte fokus på de lokale aktiviteter.

Indsamling til julehjælp

Tilbage i 2023 gik Røde Kors og Burger King sammen om et kampagnesamarbejde, hvor Burger King donerede et beløb pr. solgte Whopper Meal til Røde Kors' julehjælp. 

Kampagnen blev en stor succes og blev derfor gentaget året efter, hvor Burger Kings kunder endnu en gang var med til at gøre det muligt for os at give sårbare familier en håndsrækning i julen.

Billede

Citater om samarbejdet

"Med Burger Kings tilstedeværelse i hele Danmark viser samarbejdet med Røde Kors vores engagement i at komme endnu tættere på danskerne og være en aktiv del af lokalmiljøerne. Med partnerskabet ser vi frem til at hjælpe børn og unge ind i gode fællesskaber sammen med Røde Kors, blandt andet ved at støtte Røde Kors’ arbejde med ferielejre for børn og unge, og til jul, hvor vi fortsat støtter Røde Kors’ julehjælp," udtaler den kommunikationsansvarlige hos Burger King, Marcus Voldum.

”Vi er rigtig glade for, at vi kan bygge videre på et godt kampagnesamarbejde med Burger King og har nu indgået et partnerskab for det næste år. Vores samarbejde med erhvervslivet er centralt for, at vi kan understøtte aktiviteter i alle vores lokalafdelinger i Danmark og også hver dag kan være til stede for mennesker i nød uden for landets grænser. Vi er meget spændte på, hvad vi sammen kan opnå i løbet af partnerskabet,” siger Anders Ladekarl, generalsekretær i Røde Kors.