Dette mærke kan du bruge, når du eller din virksomhed laver et event, en indsamling eller en anden aktivitet til fordel for Røde Kors.
Røde Kors' logo må ikke benyttes.
Læs følgende retningslinjer til brug af mærket igennem, før du bruger det:
- ’Til fordel for Røde Kors’ – logoet anses som et co-branding logo og
- må derfor ikke fremstå større end afsenderens eget logo
- forholdet mellem logoets elementer må ikke ændres eller skaleres ikke-proportionelt
- må ikke påsættes anden baggrund end den i filens viste hvide baggrund, eller på anden måde grafisk ændres
- det skal altid fremstå tydeligt, at indsamlingen sker til fordel for Røde Kors. Således står Røde Kors ikke ansvarlig for indsamlingen, dens indhold eller den enkelte kundes bidrag til afsenders indsamling.
- Røde Kors’ normale logo med emblem må ikke benyttes som del af Til-fordel-for samarbejdet, og
- Røde ikke kan ikke omtales som en samarbejdspartner til afsender, men at afsender samler ind til fordel for Røde Kors.