Pantindsamling
Tilmeld dig pantindsamlingen her
Doner jeres pant til Røde Kors og sammen skaber vi værdifulde forandringer for både klimaet og udsatte mennesker i hele verden.
Udfyld formularen herunder, og I vil få tilsendt en faktura.
Sådan deltager I
Dansk Retursystem afhenter jeres pant og Røde Kors sender jer alt kommunikationsmateriale, så I kan komme igang med at samle pant. Når I tilmelder jer pantindsamlingen, er der et gebyr på 5.000 kr. + moms, som giver adgang til en komplet kommunikationspakke til både internt og eksternt brug.
Se vores Q&A som guider jer til at deltage i pantindsamlingen
Se elementer fra kommunikationspakken nedenfor. I kan bruge kommunikationspakken til at vise jeres medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere, at I tager ansvar for klimaet og udsatte mennesker:
Billede fra kommunikationspakke
SoMe billede fra kommunikationspakke
Email-signatur fra kommunikationspakke
Q&A om pantindsamling
- Retningslinjer for pantindsamling
-
Vi har gjort det nemt og enkelt at støtte Røde Kors gennem indsamling af pant i jeres virksomhed:
- I skal være tilmeldt Dansk Retursystem, ellers kan I tilmelde jer her via en formular.
- I skal tilmelde jer pantindsamling hos Røde Kors. Der er et tilmeldingsgebyr på 5.000 kr., som giver adgang til en komplet kommunikationspakke til både internt og eksternt brug.
- Dansk Retursystem leverer 1-3 pantkasser (hvide stativer) og sække og afhenter de fyldte sække, som I selv koordinerer med Dansk Retursystem.
- Når Dansk Retursystem har hentet jeres pant, afregner de pantpengene og overfører til jeres Nemkonto. I modtager en email med en opgørelse af beløbet.
- Røde Kors sender klistermærker, som I kan sætte på pantkasserne.
- Røde Kors opkræver jeres pantpenge i december – første/næste gang december 2024.
- Sammen med betaling af den årlige opgjorte donation, skal I sende en opgørelse fra Dansk Retursystem over jeres pantbeløb.
- Hvad indeholder kommunikationspakken?
-
Vis at I genanvender og tager ansvar for klimaet og udsatte mennesker både over for jeres medarbejder, kunder og samarbejdspartner. I får adgang til en komplet kommunikationspakke til både intern og ekstern brug, som indeholder:
Intern kommunikationspakke:
- Kernefortælling
- Billeder i 5 versioner til fx intranet, nyhedsmails eller hjemmeside.
- Færdigskrevet tekst til intern nyhed til fx intranet, nyhedsmail osv.
Ekstern kommunikationspakke: OBS! Må anvendes i ekstern kampagneperiode (nærmere dato udmeldes)
- SoMe billede i 5 versioner.
- Mailsignatur i 5 versioner.
- Færdigskrevet SoMe tekster.
- Færdigskrevet tekst til pressemeddelelse.
- Hvornår kan vi kommunikere om vores pantindsamling?
-
Den interne del af kommunikationspakken kan anvendes, imens I samler pant ind i virksomheden. De eksterne elementer i kommunikationspakken kan anvendes i Røde Kors kampagneperiode i en måned en gang om året (juni 2025):
Røde Kors sætter fokus på genanvendelighed og klima i en tilbagevendende pantkampagne i en måned en gang om året (juni 2024). Vi eksponerer din virksomhed på følgende kanaler:
- Logo længere nede på side.
- Takkeopslag på Røde Kors' LinkedIn.
- Virksomhedens egne opslag og billeder om pantkampagnen (det er frivilligt) deles på Røde Kors' LinkedIn i kampagneperiode.
- Hvordan får vi adgang til kommunikationspakken?
-
Når I udfylder tilmeldingsformularen længere op på siden, modtager I en kvittering på jeres tilmelding med link til kommunikationspakken.
- Har du spørgsmål til pantindsamlingen?
-
Kontakt: Susann Krebs: suekr@rodekors.dk.